Πλακίτση Κατερίνα
Στοιχεία
![]() |
Όνομα: | Πλακίτση Κατερίνα |
Βαθμίδα: | Καθηγήτρια | |
Γνωστικό Αντικείμενο: | Διδακτική των εννοιών των Φυσικών Επιστημών στο Νηπιαγωγείο | |
ΦΕΚ Διορισμού: | ΦΕΚ 204/7-3-3017 | |
Τηλ./Fax: | 5771/5842 | |
Δικτυακός τόπος: | ||
e-mail: | kplakits (at) cc.uoi.gr | |
Γραφείο: | 2ος όροφος – Εργαστηριακή Αίθουσα Φυσικών Επιστημών |
Επιστημονικά - Ερευνητικά ενδιαφέροντα
- Θεμελιώδεις έννοιες των Φυσικών Επιστημών.
- Κοινωνικο-πολιτισμική στροφή στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών.
- Επιστημολογικός πλουραλισμός.
- Φυσικές Επιστήμες – Κοινωνία – Τεχνολογία – Περιβάλλον.
- Μεταφορά της θεωρίας της δραστηριότητας (Cultural Historical Activity Theory) στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών.
Σπουδές
2001 | Διδακτορικό δίπλωμα από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Βαθμός: Άριστα. Θέμα: Οι αντιλήψεις των μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την έννοια του χρόνου και οι επιπτώσεις τους στην κατανόηση εννοιών των Φυσικών Επιστημών. Μια πρόταση για διαθεματική διδακτική διαμεσολάβηση. |
1997 | Δίπλωμα Ειδίκευσης στις Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση.Μεταπτυχιακό Τμήμα Σπουδών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στον τομέα Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος. Βαθμός: Άριστα (9,88) |
1995 | Δίπλωμα διετούς μετεκπαίδευσης στις Επιστήμες της Αγωγής. Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης, Τμήμα Γενικής Αγωγής. Βαθμός: Άριστα (9,71). |
1986 | Πτυχίο Παιδαγωγικής. Παιδαγωγική Ακαδημία Φλώρινας. Βαθμός: Λίαν καλώς (8,40). |
1983 | Πτυχίο Φυσικής του Τμήματος Φυσικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών. Βαθμός: Λίαν καλώς (6,76). |
1977 | Απολυτήριο Λυκείου. Ομήρειο Λύκειο Νέας Σμύρνης, Αθηνών. Βαθμός: Άριστα (19,4). |
Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις
- Plakitsi, K. (2010). Collective curriculum design as a tool for rethinking scientific literacy. Cultural Studies of Science Education, 5:577–590. DOI 10.1007/s11422-010-9288-0
- Roth, W.-M., Goulart, M.I.M., Plakitsi, K. (2013). Science Education during Preschool Years. A Cultural-Historical Approach. SERIES: Cultural Studies of Science Education. Series editor: Kenneth Tobin, City University of New York, USA, and Catherine Milne, New York University. Authors from University of Victoria, Canada and Universidade Federal de Minas Gerais, Brazil and University of Ioannina, Greece. Dordrecht, The Netherlands: Springer.
- Plakitsi, K. (Ed.) (2013). Activity Theory in Formal and Informal Science Education. Series: Cultural perspectives in science education: research dialogs. Series editor: Kenneth Tobin, City University of New York, USA, and Catherine Milne, New York University. Editor and Co-authors: ATFISE group of the University of Ioannina (K. Plakitsi and PhD students) p. 252. Rotterdam: Sense Publishers.
- Πλακίτση Κατερίνα (επιμ.) (2012). Κοινωνιογνωστικές και κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις στη διδακτική των φυσικών επιστημών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. (Sociocognitve and sociocultural approaches in Science Education for early childhood). Δίγλωσσος συλλογικός τόμος με διεθνή και ελληνική συμμετοχή πολλών καθηγητών πανεπιστημίου, ειδικών στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών. Πρόλογος από τον Wolff Michael Roth. 462 σελ. ISBN 978-960-16-3828-7. Αθήνα: Πατάκης.
- Πλακίτση, Κ., Σπύρτου, Α., Παπαδοπούλου, Π., Καλογιαννάκης, Μ., Σούλιος, Γ., Κολιός, Ν., Ριζάκη, Αι., Σταμούλης, Ε., Ζουπίδης, Τ., Τσαπαρλής, Γ. (2011). Νέο
- Πρόγραμμα Σπουδών για την υποχρεωτική εκπαίδευση. Επιστημονικό πεδίο: Φυσικές Επιστήμες: Φυσικά Δημοτικού και Οδηγός Δασκάλου. Ψηφιακό Σχολείο, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
- Κουλουμπαρίτση, Α., Πλακίτση, Κ., Περράκη, Β., Κλωνάρη, Κ., Σπύρτου, Α., Παπαδοπούλου, Π., Καλογιαννάκης, Μ., Σούλιος, Γ., Κολιός, Ν., Ριζάκη, Αι., Σταμούλης, Ε., Ζουπίδης, Τ., Μανδρίκας, Α., Μελίστα, Α., Τσαπαρλής, Γ. (2011). Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για την υποχρεωτική εκπαίδευση. Επιστημονικό πεδίο: Φυσικές Επιστήμες - Μελέτη του Περιβάλλοντος/Φυσικές Επιστήμες και Οδηγός Δασκάλου. Ψηφιακό Σχολείο, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
- Πλακίτση, Κ., Κασσέτας, Ι., Α., Σμυρναίου, Ζ., Δεβελάκη, Μ., Διακόνου, Μ., Κανδεράκης, Ν., Φανίδης, Χ., Ταραμόπουλος, Θ., Παπατσίμπα, Λ. (2011). Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για την υποχρεωτική εκπαίδευση και Οδηγός Καθηγητή και Ψηφιακό Βιβλίο. Επιστημονικό πεδίο: Φυσικές Επιστήμες – Φυσική Γυμνασίου. Ψηφιακό Σχολείο, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
- Πλακίτση Κατερίνα (επιμ.) (2010). Επιστήμη και Κοινωνία: Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση σ. 434. E-book available online: http://users.uoi.gr/5conns/ebook_FINAL_32.pdf
- Πατάκης, Σ., Πλακίτση Κ., κ.ά. (2010) (συλλογικό έργο). Το Μεγάλο Λεξικό του Δημοτικού (13.000 λήμματα), Αθήνα: Πατάκης. Συγγραφή 159 λημμάτων των φυσικών επιστημών σε συνεργασία με τον κ. Πατάκη και τον κ. Κολιό.
- Πλακίτση Κατερίνα, (2008). Διδακτική των Φυσικών Επιστημών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία: Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές. Αθήνα, Εκδόσεις Πατάκη, σ. 368. Πρόλογος από τον Π.Β. Κόκκοτα.
- Πλακίτση, Κ., Κοντογιάννη, Α., Σπυράτου Ε., Μανώλη Β. (2006). Μελέτη Περιβάλλοντος Α΄Δημοτικού, Βιβλίο Δασκάλου, μαθητή και τετράδιο ασκήσεων. Αθήνα, ΟΕΔΒ, σ. 110.
- Κόκκοτας, Π. & Πλακίτση Κ. (2005) (επιμ.). Μουσειοπαιδαγωγική και Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες. Θεωρία και Πράξη. Αθήνα, Εκδόσεις Πατάκη, σελ. 583.
ΦΕΚ 204/7-3-3017