Γιώτσα Άρτεμις
Στοιχεία
![]() |
Όνομα: | Γιώτσα Άρτεμις |
Βαθμίδα: | Αναπληρώτρια Καθηγήτρια | |
Γνωστικό Αντικείμενο: | Κοινωνική Ψυχολογία | |
ΦΕΚ Διορισμού: | 1258/09-12-2015 | |
Τηλ./Fax: | 26510 05767 | |
Δικτυακός τόπος: | ||
e-mail: | agiotsa (at) uoi.gr | |
Γραφείο: | 4ος όροφος, Π.Τ.Ν. |
Επιστημονικά - Ερευνητικά ενδιαφέροντα
Το ερευνητικό και συγγραφικό της έργο αφορά στο χώρο της Κοινωνικής Ψυχολογίας. Ενδεικτικά αναφέρονται: δομή και λειτουργία της οικογένειας, αναπαραστάσεις παιδιών για την οικογένειά τους, αντιλήψεις γονέων, παιδιών και εκπαιδευτικών για τη συμπεριφορά των σημαντικών άλλων, αποδοχή απόρριψη στο σχολικό και οικογενειακό πλαίσιο, η συστημική θεωρία και η εφαρμογή της σε διάφορα συστήματα, ανάπτυξη δυναμικής της ομάδας στο σχολείο, συμβουλευτική γονέων και εκπαιδευτικών. Έχει, επίσης, ασχοληθεί με την κατασκευή διαφόρων ψυχομετρικών εργαλείων για τη μελέτη της δομής και λειτουργίας της οικογένειας και τις σχέσεις των μελών μέσα στο οικογενειακό πλαίσιο, τα οποία έχουν διαπολιτισμική εγκυρότητα.
Μέχρι σήμερα, είναι επιστημονικός συνεργάτης σε ποικίλα ερευνητικά προγράμματα με αντικείμενο την προσαρμογή αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών και γονέων, την εθνική ταυτότητα, τη διαχείριση κρίσεων σε σχολεία, την συμβουλευτική γονέων, την αποδοχή-απόρριψη των γονέων και των δασκάλων προς τα παιδιά, κ.α. Από το 2005 μέχρι σήμερα, είναι Επιστημονική Σύμβουλος του έργου «Σχολές Γονέων» που υλοποιείται από το Υπουργείο Παιδείας, Ινστιτούτο Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ) και έχει εφαρμογή σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως οι φυλακισμένοι, μετανάστες, Ρομά, γονείς παιδιών με ειδικές ανάγκες κ.α. Επίσης, είναι μέλος της επιστημονικής ομάδας του προγράμματος "ACT/Μικροί Μεγάλοι Μαζί Εναντίον της Βίας", του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων σε συνεργασία με την Αμερικανική Ψυχολογική Εταιρεία (American Psychological Associaiton/APA).
Σπουδές
Σπούδασε Γαλλική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (1992) και, στη συνέχεια, πήρε το πτυχίο της στην Ψυχολογία από τον Τομέα Ψυχολογίας του Τμήματος Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (1996). Εκπόνησε τη Διδακτορική της Διατριβή με αντικείμενο την Κοινωνική Ψυχολογία στον Τομέα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, με υποτροφία από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) και αναγορεύτηκε διδάκτορας το 2003. Το θέμα της διατριβής ήταν: «Διαμόρφωση ψυχολογικών μεταβλητών στην οικογένεια: Μια διαπολιτισμική μελέτη».
Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις
Βιβλία
- Γιώτσα, Α. (υπό έκδοση). Η σύγχρονη οικογένεια. Αθήνα: Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Ινστιτούτο Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης.
- Γιώτσα, Α. (2010). Επιμόρφωση Στελεχών Παροχής Συμβουλευτικών Υπηρεσιών. Εκπαιδευτικό Υλικό για Εξ'αποστάσεως Εκπαίδευση Εκπαιδευτών και Στελεχών Δια Βίου Μάθησης. Αθήνα: Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Γενική Γραμματεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
- Γεώργας, Δ., Μπεζεβέγκης, Η., Γιώτσα, Α. (2006). Σχέσεις σχολείου-οικογένειας. Αθήνα: Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Γενική Γραμματεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
- Γεώργας, Δ., Μπεζεβέγκης, Η., Γιώτσα, Α. (2007). Συμβουλευτική υποστήριξη γονέων μεταναστών, μουσουλμάνων, παλλινοστούντων και ρoμά. Εκπαιδεύοντας τους γονείς για ένα ευτυχισμένο και υγιές αύριο των παιδιών. Αθήνα: Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Γενική Γραμματεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
Επιστημονικά άρθρα
- Giotsa, A. & Touloumakos, A. (2014). Perceived Parental Acceptance and Psychological Adjustment: The moderating role of parental power and prestige among Greek pre-adolescents. Special issue of Cross-Cultural Research on Parental Power and Prestige Moderate the Effects of Perceived Acceptance on Offspring's Psychological Adjustment, Vol. 48, 3.
- Giotsa, A. & Touloumakos, A. (in press). "They accept me, they accept me not": psychometric properties of the Greek version of Child Parental Acceptance-Rejection Questionnaire -Short Form. Journal of Family Issues.
- Giotsa, A. & Touloumakos, A. (in press). Parental Perceptions About the Behavior of Their Children (PECC): The psychometric traits of PECC Instrument. Book of Proceedings, 4th International Congress on Interpersonal Acceptance and Rejection.
- Mylonakou, I., Giotsa, A., Zergiotis, A. (in press). " Family – School – Community communication:An overview of the methodological approaches to parent education followed in Greece in the last decades" . Contemporary Issues in Education, Vol.3, Issue 2.
- Γιώτσα, Α. (υπό δημοσίευση). Η Εφαρμογή της Συστημικής Θεωρίας στην Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών. Στο (Επιμ. Ζ. Παπαναούμ) Οδηγός Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών και μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.
- Γιώτσα, Α. (υπό δημοσίευση). Η Εφαρμογή της Συστημικής Θεωρίας στην Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών. Στο (Επιμ. Λιακοπούλου) Οδηγός Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών και μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.
- Giotsa, A. (2012). Children's Creative Expression Through Drawing: The Family Drawing Projective Techniques p.122-132). In A. V. Rigas (Eds) Creativity. Psychology of art and literature in social clinical perspectives. Gutenberg. ISBN: 978-960-01-1470-6.
- Gari, A., Georgouleas, G., Giotsa, A., Stathopoulou, E.A. (2009). Greek students' attitudes toward rape. The Journal of the Hellenic Psychological Society, Cross-Cultural Research in Psychology: Studies in Four Continents, Vol.16, No 2, pp.130-145.
- Georgas, Giotsa, Mylonas & Bafiti (2006). Family Roles Questionnaire. In J. Georgas, J. Berry, F. J.R. van de Vivjer, C. Kagitcibasi & Y. Poortinga Families across cultures. A 30 Nation Psychological Study (p120-123, 493-501). Cambridge: Cambridge University Press.(Το παραπάνω βιβλίο βραβεύτηκε το έτος 2007 από την Αμερικανική Ψυχολογική Εταιρεία (Αmerican Psychological Association) με το 2007 Ursula Gielen Global Psychology Book Award of the International Psychology Division (52) of the American Psychological Association).
- Mylonas K., Gari Α., Giotsa A., Pavlopoulos V. & Panagiotopoulou P. (2006). Greece, In J. Georgas, J.W. Berry, F. van de Vivjer, C. Κagitçibasi, & Y. H. Poortinga (Eds), Families across cultures: A 30 Nation Psychological Study (p.344-352). Cambridge: Cambridge University Press. Το παραπάνω βιβλίο βραβεύτηκε το έτος 2007 από την Αμερικανική Ψυχολογική Εταιρεία (ΑPA) με το 2007 Ursula Gielen Global Psychology Book Award of the International Psychology Division (52) of the American Psychological Association.