Στεργίου Λήδα
Στοιχεία
![]() |
Όνομα: | Στεργίου Λήδα (Αμαρυλλίς) |
Βαθμίδα: | Επίκουρος Καθηγήτρια | |
Γνωστικό Αντικείμενο: | Διαπολιτισμική Αγωγή | |
ΦΕΚ Διορισμού: | ||
Τηλ./Fax: | 26510 05898 | |
Δικτυακός τόπος: | ||
e-mail: | lstergiu (at) cc.uoi.gr | |
Γραφείο: | 4ος όροφος |
Επιστημονικά - Ερευνητικά ενδιαφέροντα
- Διαπολιτισμική παιδαγωγική
- Κοινωνικές αναπαραστάσεις της μετανάστευσης
- Η ελληνική ως ξένη/δεύτερη γλώσσα
- Κινηματογράφος, ΜΜΕ και πολυπολιτισμικότητα
Σπουδές
- Πτυχίο Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών.
- Μεταπτυχιακό Δίπλωμα (D.E.A.) Διδακτικής Γλωσσών, Πανεπιστημίου Paris VII, Denis Diderot, Γαλλία. Τίτλος: «La categorie grammaticale de l'aspect dans l'enseignement du grec langue etrangere» (Η γραμματική κατηγορία της ρηματικής (άπ)οψης στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας)
- Διδακτορικό Διδακτικής Γλωσσών, Πανεπιστημίου Paris VII, Denis Diderot, Γαλλία. Τίτλος: «Des representations qu'ont de la Grece des apprenants adultes du grec langue d'accueil : pour une didactique de la culture» (Οι αναπαραστάσεις που έχουν για την Ελλάδα ενήλικοι σπουδαστές της ελληνικής ως γλώσσας υποδοχής : για μια διδακτική της κουλτούρας).
Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις
- Στεργίου, Λ. (2013). Η κινηματογραφική δημιουργία ως εργαλείο Διαπολιτισμικής Παιδαγωγικής (σσ. 223-244). Στο: Γκόβαρης Χ. (επιμ.), Διδασκαλία και Μάθηση στο Διαπολιτισμικό Σχολείο. Αθήνα: Gutenberg.
- Στεργίου, Λ., Γούλα, Κ. (2012). Προκλήσεις και απαντήσεις διαπολιτισμικής διδασκαλίας: Μελέτη περίπτωσης προσχολικής εκπαίδευσης στη χώρα των Βάσκων. Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (ONLINE), Τόμος Ε΄, 120-149.
- Στεργίου, Λ., Βογανάτσης, Δ. (2011). Όψεις καθημερινότητας ενός διαπολιτισμικού νηπιαγωγείου. ΚΙΝΗΤΡΟ, τ. 11, 2010-11, 148-159.
- Στεργίου, Λ., Μπάρος, Β. (2010). Κοινωνικά ερμηνευτικά σχήματα και κατασκευές υποκειμενικής πραγματικότητας: (Μουσικός) Λόγος περί παγκοσμιοποίησης και εθνικής ταυτότητας. Πρακτικά 13ου Διεθνούς Συνεδρίου με θέμα Διαπολιτισμική Εκπαίδευση-Μετανάστευση-Διαχείριση Συγκρούσεων και Παιδαγωγική της Δημοκρατίας, Αλεξανδρούπολη, 7-9 Μαΐου 2010, Π.Τ.Δ.Ε., ΚΕ.Δ.ΕΚ, τόμος II, 111-125.
- Στεργίου, Α. (2009). Κοινωνιοψυχολογικές διαστάσεις του εκπατρισμού και πρόσκτηση διαπολιτισμικών δεξιοτήτων στο πλαίσιο της διδασκαλίας της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας. Πρακτικά 3ου Διεθνούς Συνεδρίου για τη Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως ξένης γλώσσας, 22-23 Οκτωβρίου 2004, ΕΚΠΑ, 549-559.
- Στεργίου, Λ., Μπάρος, Β. (2009). Εναλλακτικές διαπολιτισμικές προσεγγίσεις στην εκπαίδευση εκπαιδευτικών: 'Μια τάξη φυλετικά διαχωρισμένη' (Jane Elliott). Πρακτικά 12ου Διεθνούς Συνεδρίου με θέμα Διαπολιτισμική Εκπαίδευση-Μετανάστευση-Διαχείριση Συγκρούσεων και Παιδαγωγική της Δημοκρατίας, Πάτρα, 19-21 Ιουλίου 2009, Π.Τ.Δ.Ε., ΚΕ.Δ.ΕΚ, τόμος I , 343-355.
- Stergiou, A. (2008). La Grèce étrangère: La nécessité de l' interculturation du regard (Η ξένη Ελλάδα: Η αναγκαιότητα διαπολιτισμοποίησης του βλέμματος). Cahiers de Psychopédagogie Curative et Interculturelle, vol. 1-2/2008, 321-329.
- Stergiou, A. (2007). Stéréotypes et discrimination: le cas des Albanais en Grèce et l'enjeu éducatif, (Στερεότυπα και διακρίσεις: η περίπτωση των Αλβανών στην Ελλάδα και το εκπαιδευτικό διακύβευμα) (σσ. 261-272). Στο: Boyer H. (dir.) Stéréotypage, Stéréotypes: fonctionnements ordinaires et mises en scène, (Tome 2 : Identités). Paris: L'Harmattan.
- Στεργίου, Λ. (2007). Εμείς και οι ΄Aλλοι. Κρίσεις και διακρίσεις. Στάσεις μελλοντικών εκπαιδευτικών έναντι της ετερότητας (σσ, 97-119). Στο: Γκόβαρης Χ., Θεοδωροπούλου Ε., Κοντάκος, Α., (επιμ.), Η Παιδαγωγική Πρόκληση της Πολυπολιτισμικότητας. Ζητήματα Θεωρίας και Πράξης της Διαπολιτισμικής Παιδαγωγικής. Αθήνα: Ατραπός.
- Stergiou, A. (2004). Espace prive et espace public dans la perception d'un pays etranger: le cas de la Grece (σσ. 209-218). Στο: Espace(s) public(s), espace(s) prive(s): enjeux et partages. Paris: L' Harmattan.
- Stergiou, Α. (2002). Du poids des representations dans l ' apprentissage des langues et des implications didactiques dans le domaine de la formation des enseignants (σσ. 75-85). Στο: Mémoire(s) et mémorisation en classe de langue: Quels contenus, quelles activites, quels supports pour quelle structuration? Universite de Pau et des Pays de l' Adour.
- Stergiou, Α. (2001). Langues et representations: le cas de la Grece vue par des non hellenophones (σσ. 263-266). Στο: Differences et proximités culturelles: l ' Europe. Espaces de recherche. Paris: L ' Harmattan.