Τσιτσανούδη Μαλλίδη Νικολέττα
Στοιχεία
![]() |
Όνομα: | Τσιτσανούδη Μαλλίδη Νικολέττα |
Βαθμίδα: | Επίκουρη Καθηγήτρια | |
Γνωστικό Αντικείμενο: | Γλωσσολογία και Ελληνική Γλώσσα | |
ΦΕΚ Διορισμού: | ΦΕΚ Γ'317-14.03.2014 | |
Τηλ./Fax: | 2651005722, 6932-486855 | |
Δικτυακός τόπος: | ||
e-mail: | nitsi (at)cc.uoi.gr | |
Γραφείο: | Π.Τ.Ν., 4ος όροφος |
Επιστημονικά - Ερευνητικά ενδιαφέροντα
- Ελληνική γλώσσα και σύγχρονη (πρωτο)σχολική εκπαίδευση
- Γραμματική, Σύνταξη, Ορθογραφία
- Η επικοινωνία μέσα στην τάξη
- Ελληνική Γλώσσα και ΜΜΕ: Εκπαιδευτικές εφαρμογές στο Νηπιαγωγείο
- Γλωσσικές αναπαραστάσεις της οικονομικής κρίσης σε σύγχρονα κείμενα της πολιτικής και των μέσων ενημέρωσης
Σπουδές
- 1984: Υπότροφος του Ι.Κ.Υ. ως πανελληνίως πρωτεύσασα στις Πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ.
- 1987: Αποφοιτήριο από το Κέντρο Ελευθέρων Κοινωνικών και Φιλοσοφικών Σπουδών (Κ.Ε.Φ.Κ.Σ.) Θεσσαλονίκης (τριετής κύκλος σπουδών Δημοσιογραφίας). Βαθμός: 9.2.
- 1988: Αποφοίτηση από τη Φιλοσοφική Σχολή, με ειδίκευση στη Γλωσσολογία. Βαθμός πτυχίου: 7.903.
- 1988: Υπότροφος του Ι.Κ.Υ. ως πανελληνίως πρωτεύσασα στις Πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στη Νομική Σχολή του Α.Π.Θ.
- 2005: Διδακτορικό Δίπλωμα του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με βαθμό «Άριστα». Θέμα διατριβής: «Η χρήση της Νεοελληνικής Γλώσσας και ο δημοσιογραφικός λόγος – Η φύση, οι λειτουργίες και η παιδευτική σημασία του σύγχρονου τηλεοπτικού δημοσιογραφικού λόγου»
- 2007: Πιστοποίηση «Στην αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και των επικοινωνιών στην εκπαίδευση» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας» του Γ' Κ.Π.Σ.
Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις
- Tsitsanoudis – Mallidis, N. (2010). "Resurgent literacy and mass media in Greece". International Journal of Instructional Media, vol. 37#3, 281-290.
- Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. (2010). «Η επίδραση των νέων τεχνολογιών στις λειτουργίες της γλώσσας - Η περίπτωση της ανατροφοδοτικής και διεκπεραιωτικής λειτουργίας στα ΜΜΕ». Πρακτικά 3ου Πανελληνίου Συνεδρίου «Αχιλλέας Τζάρτζανος»: «Ελληνική γλώσσα και νέες τεχνολογίες». Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Τύρναβος, 7-9/5. http://www.larissa.gr/data/synekdil/tzartz10/08.ΤΣΙΤΣΑΝΟΥΔΗ.pdf.
- Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. (2011). «Γλώσσα και διαπραγμάτευση ταυτοτήτων μέσα στη σχολική τάξη». Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα. Πρακτικά της Ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας. Τμήμα Φιλολογίας Φιλοσοφικής Σχολής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 16-18/4/10. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών [Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη], τ. 31, 508-518.
- Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. (2011). «Η υπαγωγή της υψηλής προφορικότητας στον όρο 'εικονική ευμένεια'». Papers Presented during the Conferences "Hellenic Language and Terminology" – Papers of the 8th Conference. http://www.eleto.gr/en/papers.htm.
- Tsitsanoudis – Mallidis, N. (2011). "The transformation of television journalistic discourse into an object of commercial dealing. The Greek case". International Journal of Instructional Media, vol. 38#2, 133- 146.
- Tsitsanoudis – Mallidis, N. (2011). "La representaciόn de los medios de comunicaciόn en los libros de texto de lengua griega". Campo Abierto, Dpto. De Ciencias de la Educacion, Facultad de Educacion, Universidad de Extremadura (UNEX), España, vol. 30#2, 111-125.
- Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. (2011). Η γλώσσα των ΜΜΕ στο σχολείο – Μια γλωσσολογική προσέγγιση για την (προ)σχολική εκπαιδευτική διαδικασία. Αθήνα: Λιβάνης.
- Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. (2012) (επιμ.) Η διαχείριση του πόνου στη δημόσια σφαίρα – Από τη νηπιακή ηλικία έως την ενηλικίωση. Αθήνα: Προπομπός.
- Tsitsanoudis – Mallidis, N. (2012). "Learning a foreign language through suggestion: Associations between modern mass media and the teaching process". International Journal of Instructional Media, vol. 39#2, 161-168.
- Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. (2012). 19. Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. (2013). «Οι γλωσσικές απεικονίσεις της οικονομικής κρίσης στον ελληνικό διαφημιστικό λόγο – Ενδεικτικές αναπαραστάσεις σημερινών νηπίων και παιδιών» Επιστημονική Επετηρίδα του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (on line). Ιωάννινα: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις, τ. Ε', 150-181.
- Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν., Λυγούρα Α. & Σακατζής, Δ. (2012). «Οι παρατηρούμενες αλλαγές στους συμβολισμούς της δημοτικής γλώσσας μετά το 1976». Πρακτικά Πανελληνίου Επιστημονικού – Επετειακού Συνεδρίου «1976-2011: 35 χρόνια από τη Γλωσσοεκπαιδευτική Μεταρρύθμιση». Εργαστήριο Γλώσσας Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Α.Π.Θ., Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας και Διδακτικής της Νέας Ελληνικής Γλώσσας ΕΚΠΑ, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, Ινστιτούτο Ελληνικών Σπουδών [Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη]. Δίον Πιερίας, 4-6/11/11, http://www.ins.web.auth.gr/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=515&Itemid=168 και στην ιστοσελίδα ins.web.auth.gr.
- Λυγούρα, Α., Σακατζής, Δ. & Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. (2012). «Ο εκπαιδευτικός δημοτικισμός ως μέσο ριζικής μεταρρύθμισης του εκπαιδευτικού συστήματος και καθολικής κοινωνικής ανάπλασης στην Ελλάδα του αστικού εκσυγχρονισμού και του μεσοπολέμου». Πρακτικά Πανελληνίου Επιστημονικού – Επετειακού Συνεδρίου «1976-2011: 35 χρόνια από τη Γλωσσοεκπαιδευτική Μεταρρύθμιση». Εργαστήριο Γλώσσας Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Α.Π.Θ., Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας και Διδακτικής της Νέας Ελληνικής Γλώσσας ΕΚΠΑ, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, Ινστιτούτο Ελληνικών Σπουδών [Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη]. Δίον Πιερίας, 4-6/11/11, http://www.ins.web.auth.gr/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=515&Itemid=168 και στην ιστοσελίδα ins.web.auth.gr.
- Tσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν., Παπαδοπούλου, Σμ. (2013). «Ευρηματικές ιστορίες με παραμυθιακή γλώσσα στην υπηρεσία του γραμματισμού των ΜΜΕ – Μελέτη περίπτωσης». Πρακτικά Πανελληνίου Συνεδρίου «Ο Κριτικός Γραμματισμός στη σχολική πράξη». Εργαστήριο Γλώσσας Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Α.Π.Θ., Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Frederick Κύπρου. Δράμα, 1-3 Νοεμβρίου. http://www.nured.uowm.gr/drama/Eisegeseis_files.
- Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν.& Παπαδοπούλου, Σμ. (2013). «Η αποκάλυψη της 'στάσης υψηλής εικονικής ευμένειας' ως εργαλείο για την εμβάθυνση του κριτικού γραμματισμού στη σχολική καθημερινότητα». Πρακτικά Πανελληνίου Συνεδρίου θέμα «Ο Κριτικός Γραμματισμός στη σχολική πράξη». Εργαστήριο Γλώσσας Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Α.Π.Θ., Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Frederick Κύπρου. Δράμα, 1-3 Νοεμβρίου. http://www.nured.uowm.gr/drama/Eisegeseis_files.
- Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. (2013). «Χαρακτηριστικά του δημόσιου λόγου σε απεικονίσεις της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα». Γλωσσολογία/Glossologia. Τομέας Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών, τ.21, 39-55. www. glossologia.phil.uoa.gr.
- Tsitsanoudis – Mallidis, N. (2013). "Toddler Inquiry Expressions and Behaviors: Characteristics of Early Linguistic Development as Demonstrated in the Kindergarten Classroom". Language and Communication Quarterly, vol. 2#1, 54-71. Αναδημοσίευση στο Francine Edwards (ed.) Empirical Communication Research – Letting the data speak for themselves. New York: Untested Ideas Research Center, 42-66.
- Sypsas, A. Tsitsanoudis – Mallidis, N., Dromantiene, L. & Pange, J. (2013). "The role of the media in the enhancement of the environmental awareness". Proceedings of the Conference: "Innovative Practices in Biotourism - New Dimensions for Development". Consortium Biopolitics International Organisation (BIO), Biologists of Albania Organisation (ALB), Erymanthos (GR), Cultural Triangle of Prespa (GR), Regional Council of Korçë (ALB). Conference Center of Pyli, Prespa, 5–7 October, 66-72.
- Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. (2013). «Σύγχρονες γλωσσικές χρήσεις του αναφορικού επιρρήματος: Τα 'λάθη' του σήμερα, 'κανόνας' του αύριο;». Επιστημονική Επετηρίδα του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων – Journal of Research in Education and Training. University of Ioannina Publications (on line), τ. 6, 4-29. www.ecedu.uoi.gr/index.php/research/41-journal2.
- Tsitsanoudis, N., Ligoura, An., Sakatzis, D., Mallidis, A. (2013). "The language conflict in Greece during the German occupation. A research and historical approach" In Huang, J. and Tsitsanoudis – Mallidis, N. (eds.) (2013). Empirical Language Research – Letting the data speak for themselves". New York: Untested Ideas Research Center, 73-100.
- Zaragas, H., Tsitsanoudis – Mallidis, N. & Aggelaki, A. (2013). "Motor education and vocabulary development of arithmetical and geometrical concepts in kindergarten and primary education". In Ling Zhang (ed.) Language Learning and Assessment: Challenges and Implications. New York: Untested Ideas Research Center, 89-111.
- Tsitsanoudis – Mallidis, N. & Stergioulis Ch. (2013). "The linguistic analysis and ideological implications of Cosmas Vestitor speeches". International Journal of Education and Culture, vol.1#1, 30-44.
- Tsitsanoudis – Mallidis, N. (2013). Language and Greek crisis. An analysis of form and content. New York: Untested Ideas Recearch Center. Posted online: http://www.untestedideas.com/books.html
- Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. (2013) (επιμ.) Γλώσσα και σύγχρονη (πρωτο)σχολική εκπαίδευση: Επίκαιρες προκλήσεις και προοπτικές. Αθήνα: Gutenberg.
- Huang, J. & Tsitsanoudis – Mallidis, N. (2013) (eds.) Empirical Language Research. Letting the Date Speak for Themselves. New York: Untested Ideas Recearch Center.
- Tsitsanoudis – Mallidis, N. (2014) (ed.) Greek Language in Children's Society. New York: Untested Ideas Recearch Center (under press).
- Tsitsanoudis – Mallidis, N. (2014). "The use of stereotypes and clichéd phrases in Greek journalistic discourse - Illustrative examples". Lexicon Conference. St. John's University, New Jersey City University. Manhattan Campus of St. John's University, New York (under press).