Σχετικά με τα μαθήματα του κ. Θ. Ράπτη
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ
Στο μάθημα αυτό έμφαση δίνεται στην πρώτη και τελευταία λέξη του τίτλου, δηλαδή «δημιουργική» και «πράξη».
Θα υπάρξει λοιπόν επικέντρωση στη δημιουργικότητα, τόσο τη μουσική, όσο και την παιδαγωγική πράξη. Οι συμμετέχοντες στο μάθημα θα πρέπει να είναι σε θέση να προετοιμάσουν, να υλοποιήσουν και να αξιολογήσουν δραστηριότητες, τις οποίες θα χαρακτηρίζει η δημιουργικότητα των παιδαγωγών και η προσπάθεια ενίσχυσης της δημιουργικότητας των παιδιών. Γίνεται λοιπόν ένα βήμα προς την πράξη.
Βασική προϋπόθεση είναι οι μουσικές δραστηριότητες να εφαρμοστούν σε παιδιά Νηπιαγωγείου. Αυτό μπορεί να γίνει είτε στο πλαίσιο της πρακτικής, είτε σε οποιοδήποτε άλλο, ανεπίσημο πλαίσιο. Όποιος δηλαδή επιθυμεί να συμμετέχει, θα πρέπει να διασφαλίσει με κάποιο τρόπο, ότι θα μπορέσει σε κάποιο Νηπιαγωγείο (ή και σε άλλο πλαίσιο) να υλοποιήσει το σχέδιο μίας μουσικής δραστηριότητας (τουλάχιστον μία φορά). Θα επιδιωχθεί οι δραστηριότητες να οργανωθούν από ομάδες δύο ατόμων.
- Θα υπάρξει σύντομη παρουσίαση του σχεδιασμού πριν και αξιολόγηση και αναστοχασμός μετά τη φάση εφαρμογής με τα παιδιά. Σε αυτές τις εργαστηριακές συναντήσεις θα παίρνονται απουσίες. Για φοιτητές του 8ου εξαμήνου θα υπάρξει και μία επιπλέον συνάντηση κάποια στιγμή μέσα στο Μάρτιο μετά τις 15.00, ώστε να μπορούν να την παρακολουθήσουν.
Σίγουρα θα ανακύψουν προβλήματα με τον προγραμματισμό, εξαιτίας της εφαρμογής στην πράξη, αλλά και της πρακτικής. Για να οργανωθεί η όλη διαδικασία όσο γίνεται καλύτερα, ορίζεται ότι ο ανώτερος αριθμός των συμμετεχόντων θα είναι 120. Παρακαλούνται όσοι ενδιαφέρονται, να δηλώσουν το μάθημα στο διδάσκοντα στην πρώτη συνάντηση, στις 17/2, ή κατά τις ώρες συνεργασίες, μέσα στην πρώτη εβδομάδα.
Τέλος, όσοι θέλουν να συμμετέχουν στο μάθημα, καλό θα είναι να έχουν ήδη παρακολουθήσει τουλάχιστον ένα από τα μαθήματα μουσικής στο Τμήμα μας.
ΣΤΑΘΜΟΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ
Στο μάθημα αυτό θα γίνει αναφορά σε σημαντικούς σταθμούς της παγκόσμιας και την ελληνικής ιστορίας της μουσικής και της μουσικής αγωγής. Έτσι θα γίνουν αναφορές στο μουσικό πολιτισμό της αρχαιότητας, στο δυτικοευρωπαϊκό μουσικό πολιτισμό, στα ρεύματα του 20ου αι. και στη μουσική πρωτοπορία, στην ελληνική παραδοσιακή και έντεχνη μουσική, στη δημοφιλή μουσική, στη μουσική κινηματογράφου, στις μουσικές του κόσμου. Παράλληλα σε κάποιες συναντήσεις θα υπάρχει και ειδική αναφορά στις αντίστοιχες μουσικοπαιδαγωγικές εξελίξεις.
Το μάθημα μπορεί να θεωρηθεί μάθημα γενικότερης μουσικής παιδείας και έχει στόχο να ενισχύσει τις μουσικές γνώσεις και τη ευαισθησία των συμμετεχόντων, να γεννήσει ενδιαφέροντα και να διευρύνει τους ακουστικούς ορίζοντες.
Σε μια πιο απτή κατεύθυνση θα επιδιώξουμε:
- να ακούσουμε πολύ ακουστικό υλικό από τα είδη και τις ιστορικές φάσεις που θα πραγματευτούμε,
- να αναπτύξουμε ένα συστηματικό διάλογο πάνω σε ζητήματα για τη φύση της μουσικής και το ρόλο της σε μια κοινωνία.
Αριθμός φοιτητών που μπορούν να συμμετέχουν: 200
Η δήλωση του μαθήματος θα γίνει κανονικά.
Από το διδάσκοντα