Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου 2024
A+ R A-

Διάκριση για το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το ΠΤΝ

Από τον φορέα EACEA της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Μία πολύ σημαντική διάκριση και αναγνώριση εξασφάλισε σε ευρωπαϊκό επίπεδο το Πρόγραμμα COMMIT, στο πλαίσιο του ERASMUS,  στο οποίο συμμετείχε και το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων με μέλη ΔΕΠ και επικεφαλής την Καθηγήτρια κ. Τζένη Παγγέ, Επιστημονική Υπεύθυνη του προγράμματος. Συγκεκριμένα ο διακεκριμένος φορέας Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (EACEA) της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέδωσε στο πρόγραμμα τα εύσημα μέσω της υψηλότατης βαθμολόγησης και αξιολόγησης στην οποία προχώρησε τόσο ως προς τους διευκρινισμένους σκοπούς, όσο και ως προς τα αποτελέσματα, τα προϊόντα και τις δράσεις οι οποίες προέκυψαν.

Αναλυτικότερα:

Το πρόγραμμα Commit (www.commit.eu) είχε ως στόχο του την ενίσχυση και ενδυνάμωση της συμμετοχικής δράσης και αλληλεπίδρασης των πανεπιστημίων με την κοινωνία και την υποστήριξη των στρατηγικών που υπηρετούν αυτούς τους συγκεκριμένους στόχους. Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχαν δώδεκα ευρωπαϊκές ακαδημαϊκές μονάδες, μεταξύ των οποίων και το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.  Οι, συμμετέχοντες στο πρόγραμμα αυτό συνεργάστηκαν από το 2013 έως το 2016, αντήλλασσαν επισκέψεις μεταξύ πανεπιστημίων, για διερεύνηση και αποτύπωση αποτελεσματικών πρακτικών, συζήτησαν τα θέματα αυτά με την ευρύτερη κοινωνία και με άλλα πανεπιστήμια μέσα από ομάδες εργασίας (workshops) σε εθνικά συνέδρια και έλαβαν μέρος σε οργανωμένες συναντήσεις-διημερίδες με θέμα την κοινωνική διάσταση των ευρωπαϊκών πανεπιστημίων και ειδικότερα τον τρόπο αξιοποίησης της κοινωνικής συνεισφοράς των Πανεπιστημίων.

Άριστη αξιολόγηση έλαβαν η ποιότητα της διαχείρισης, οι ακαδημαϊκές πρωτοβουλίες οι οποίες αναπτύχθηκαν καθώς και το επίπεδο της διάχυσης του προγράμματος. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν επίσης η Καθηγήτρια κ. Μαρία Σακελλαρίου, Πρόεδρος του Π.Τ.Ν. καθώς και η Επίκουρη Καθηγήτρια του ίδιου τμήματος κ. Νικολέττα Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, η οποία ανέλαβε το σκέλος της διάχυσης του έργου.

Ειδικότερα αποδείχθηκε ότι το πρόγραμμα διακρίθηκε ως προς την καθαρότητα των στόχων οι οποίοι και εστίαζαν στην αύξηση και ενίσχυση της διάδρασης, της συμμετοχής των Πανεπιστημίων και διασύνδεσής τους με την κοινωνία. Τα συμμετέχοντα Πανεπιστήμια, αν και είχαν διαφορετική κουλτούρα ως προς τις προσεγγίσεις της κοινωνικής διάστασης, κατάφεραν ένα υψηλό επίπεδο συνέργειας και συνεργατικότητας. Η διαχείριση του προγράμματος χαρακτηρίστηκε από το υψηλό επίπεδο οργάνωσης και αποτυπώθηκε τόσο στις διαπροσωπικές (face to face) όσο και στις διαδικτυακές (virtual) επικοινωνίες μεταξύ των συμμετεχόντων μελών ΔΕΠ.

To COMMIT βασίστηκε στην «κοινωνική θεωρία της μάθησης» (social learning) και αποδείχτηκε εξαιρετικό ως προς την επικοινωνία των συμμετεχόντων, τη χρήση διαδικτυακών εργαλείων και νέων τεχνολογιών αλληλεπίδρασης, με σύγχρονους και εξόχως αποτελεσματικούς τρόπους. Η διάχυση των αποτελεσμάτων έγινε με ποικίλους τρόπους στα μέσα ενημέρωσης και επικοινωνίας καθώς και μέσω της ιστοσελίδας του προγράμματος και έλαβε τη μέγιστη διάκριση. Τα εργαλεία αξιολόγησης που δημιουργήθηκαν παρουσιάστηκαν σε εθνικά και διεθνή συνέδρια και είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του COMMIT για κάθε ενδιαφερόμενο και κυρίως στις πολιτικές ηγεσίες των 27 κρατών μελών στα αγγλικά και γαλλικά, γεγονός που τα αναδεικνύει σε εξαιρετικά χρήσιμα και ωφέλιμα εργαλεία.

 

 

 

Στοιχεία Επικοινωνίας

Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Μεταβατικό Κτήριο
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
45110 - Πανεπιστημιούπολη
Ιωάννινα

Χάρτης

map

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

campus